-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:16214 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

كسي كه اداي روزه نذرش اي ناتوان است وظيفهاش چيست
اگر نذر شرعي كرده باشيد، بايد به آن وفا كنيد. بايد بدانيد كه نذر

شرعي آن است كه انسان بگويد خدايا اگر فلان حاجت من روا شد يا مثلا

مريضم شفا يافت براي خدا بر ذمه من است كه مثلا 500 تومان به فقير بدهم

يا مثلا به ده نفر از فقرا طعام بدهم يا دو روز روزه بگيرم و امثال اينها اما بايد

توجه كنيد كه نذر چند شرط دارد اول اين كه كسي كه نذر ميكند عاقل، بالغ

و از روي اراده واختيار نذر كند و اگر پول و مالي را ميخواهد نذر كند مالك

آن پول يا مال باشد بنابر اين نذر زن بدون اجازه شوهرش صحيح نيست

اگرچه زن از خودش مالي داشته باشد. شرط دوم اين است كه كاري را كه نذر

ميكند از نظر شرعي و عقلي انجام دادن آن يك رجحان و فضيلتي داشته

باشد; يعني، انجام دادنش بهتر از انجام ندادنش باشد مثل كمك به

مستمندان يا ترك سيگار و امثال اينها. شرط سوم كه مهمترين شرط است و

خيلي از مردم توجه ندارند اين است كه در نذر بايد صيغه خوانده شود ;

يعني، آنچه را نذر ميكند به زبان بياورد بنابر اين اگر در دلش نيت كند فايده

ندارد مثلا همان طوري كه در بالا گفته شد بگويد اگر حاجت من روا شد براي

خدا بر عهدهئ من است كه مثلا 500 تومان به فقير بدهم و اگر اين معني را

فقط در ذهن و قلبش خطور دهد و بزبان نياورد اين نذر شرعا صحيح نيست

و عمل به آن لازم نيست.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.